HANDELSBETINGELSER HOS glownordic.dk
Generelle oplysningerglownordic.dk
Søhøj 3102690 Karlslunde
CVR nr.: 32749852
Telefon: 51236623
E-mail: [email protected]
Priser
Hos glownordic.dk tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
BETALING
glownordic.dk modtager betaling med Dankort, VISA, Mobilpay. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK (Danske kroner) og inklusive moms. Der tages forbehold for prisfejl samt udsolgte/udgåede varer.
LEVERING
glownordic.dk bestræber sig på at afsende ordre, der er modtaget inden kl. 15, samme dag. Ordrer modtaget efter dette tidspunkt vil blive afsendt næstfølgende hverdag.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Reklamationen dækker ikke fejl eller skader forårsaget af forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen/fejlen. glownordic.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.Ved returnering, reklamationer og brug af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
glownordic.dk
Søhøj 310
2690 Karlslunde
Vi modtager ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Ved refusion bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr., så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. e-mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag:
hvor du modtager ordren,får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en ordre med flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller i flere omgange,får det sidste parti eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om levering af varer, der består af flere partier/dele, ellerfår den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. e-mail til [email protected]. I meddelelsen skal du tydeligt angive, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde en returseddel og sende varen til:
glownordic.dk
Søhøj 310
2690 Karlslunde
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende typer varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten:
- Varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
-Forseglede varer, hvor forseglingen er brudt efter levering af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne.
-Varer, der på grund af deres art er blevet uadskilleligt blandet med andre varer ved levering.
-Varer, hvor plomberingen er brudt.Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten dermed ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
-Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
-Aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
-Aftaler indgået på offentlig auktion.
-Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering
Du skal returnere din ordre uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har informeret os om din beslutning om at fortryde købet. Du skal afholde de direkte omkostninger i forbindelse med returnering. Når du returnerer varen, er du ansvarlig for, at den er forsvarligt indpakket. Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du også udfylder og vedlægger vores returseddel.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returneringDu hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link til Klageportal for Nævnenes Hus https://naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]
Dato: 13-04-2024